Diagnoza różnicowa dzieci – Autyzm czy nie autyzm?
Nic nie zastąpi praktyki! Najlepiej uczymy się poprzez pracę własną i ćwiczenia – szkolenie przeprowadzone jest więc metodą warsztatową (analiza przypadków klinicznych opisowych oraz w formie wideo nagrań, analiza metod wspomagających diagnozę).
Szkolenie dla specjalistów pracujących z dziećmi.
Uczestnicy:
- Dowiedzą się jak rozpoznawać niepokojące sygnały u dziecka
- Nauczą się korzystać z narzędzi przesiewowych i diagnostycznych
- Naucza się, na co zwrócić uwagę w trakcie diagnozy różnicowej dziecka
- Dowiedzą się, jakie zaburzenia są często ze sobą mylone
- Przetestują zdobytą wiedzę analizując i diagnozując przypadki
Plan szkolenia:
Diagnoza różnicowa zaburzeń wieku dziecięcego – praca na opiach przypadków
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu (Autyzm,Zespół Aspergera) z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w DSM-V
- Upośledzenie umysłowe
- Rozległe zaburzenia rozwojowe z cechami autystycznymi (Zespół Retta, Angelmana, Zespół Łamliwego Chromosomu X)
- Dziecięce zaburzenia dezintegracyjne
- Zespół Williamsa,
- Zespół Pradera-Williego
- Zespół Landau-Kleffnera
- Zespół deprywacyjny
- Afazja
- Zaburzenia zachowania
Narzędzia diagnozy małych dzieci i kontrowersje wokół narzędzi.
- Narzędzia przesiewowe,
- Diagnoza rozwojowa,
- Diagnoza przez obserwację
Czas trwania:
Dwa dni
Prowadzący: Justyna Sordyl-Grajcar
Psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny