DIAGNOZA RÓŻNICOWA DZIECI- AUTYZM nie AUTYZM?

Diagnoza różnicowa dzieci – Autyzm czy nie autyzm?

Nic nie zastąpi praktyki! Najlepiej uczymy się poprzez pracę własną i ćwiczenia – szkolenie przeprowadzone jest więc metodą warsztatową (analiza przypadków klinicznych opisowych oraz w formie wideo nagrań, analiza metod wspomagających diagnozę).

Szkolenie dla specjalistów pracujących z dziećmi.

Uczestnicy:

  • Dowiedzą się jak rozpoznawać niepokojące sygnały u dziecka
  • Nauczą się korzystać z narzędzi przesiewowych i diagnostycznych
  • Naucza się, na co zwrócić uwagę w trakcie diagnozy różnicowej dziecka
  • Dowiedzą się, jakie zaburzenia są często ze sobą mylone
  • Przetestują zdobytą wiedzę analizując i diagnozując przypadki

Plan szkolenia:

Diagnoza różnicowa zaburzeń wieku dziecięcego – praca na opiach przypadków

  • Zaburzenia ze spektrum autyzmu (Autyzm,Zespół Aspergera) z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w DSM-V
  • Upośledzenie umysłowe
  • Rozległe zaburzenia rozwojowe z cechami autystycznymi (Zespół Retta, Angelmana, Zespół Łamliwego Chromosomu X)
  • Dziecięce zaburzenia dezintegracyjne
  • Zespół Williamsa,
  • Zespół Pradera-Williego
  • Zespół Landau-Kleffnera
  • Zespół deprywacyjny
  • Afazja
  • Zaburzenia zachowania

Narzędzia diagnozy małych dzieci i kontrowersje wokół narzędzi.

  • Narzędzia przesiewowe,
  • Diagnoza rozwojowa,
  • Diagnoza przez obserwację

Czas trwania:

Dwa dni

Prowadzący: Justyna Sordyl-Grajcar

Psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny